Κατηγορίες
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Πόσα σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά πρέπει να διαθέτει η Ελλάδα ως το 2025 και το 2030

Συνολικά 10 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών θα πρέπει να διαθέτει η Ελλάδα έως το 2025, αριθμός που θα αυξηθεί στα 50 σημεία έως το 2030, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Της Βάσως Βεγιάζη

Τα δεδομένα αυτά προκύπτουν, σύμφωνα με διαδραστικό χάρτη που δημοσίευσε η Ένωση, όπου εμφανίζεται ο ακριβής αριθμός σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά που απαιτούνται σε ολόκληρη την Ευρώπη (ΕΕ των «27», Ην. Βασίλειο) έως το 2025 και το 2030 για κάθε χώρα.

Ήδη μέχρι το 2025, περίπου 40.000 ηλεκτρικά μεσαίου και βαρέως τύπου οχήματα θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη, ενώ μέχρι το 2030 ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε περίπου 270.000.

Ωστόσο, στην Ευρώπη η υποδομή που είναι απαραίτητη για τη φόρτιση των ηλεκτρικών φορτηγών είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Λόγω της υψηλότερης ζήτησης ενέργειας και ισχύος, τα βαρέα οχήματα δεν μπορούν απλώς να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή που χρησιμοποιούν τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Όπως εξηγεί το νέο έγγραφό της η ACEA σχετικά με τις απαιτήσεις υποδομής για τα φορτηγά, αυτό το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν την ταχεία ανάπτυξη υποδομών στο πλαίσιο της αναθεώρησης της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFID).

Οι στόχοι της AFID

Η οδηγία AFID θα πρέπει να θέσει συγκεκριμένα έναν στόχο σε ευρωπαϊκό επίπεδο για 10.000-15.000 (υψηλής ισχύος) δημόσιων σημείων φόρτισης το αργότερο έως το 2025 και 40.000-50.000 σημεία φόρτισης το αργότερο έως το 2030.

Επιπλέον, ένας στόχος για τουλάχιστον 40.000 δημόσιους φορτιστές χαμηλής ισχύος (100 kW) οι σε χώρους στάθμευσης φορτηγών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων θα πρέπει να υιοθετηθεί ως το 2030.

Για να διασφαλιστεί ότι ο απαραίτητος αριθμός σημείων φόρτισης θα είναι διαθέσιμος έως το 2025 και το 2030 σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, η αναθεωρημένη AFID θα πρέπει να θέσει δεσμευτικούς στόχους ανά κράτος-μέλος.

Προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι σημαντικά υψηλότερες απαιτήσεις ισχύος των βαρέων οχημάτων, θα πρέπει να οριστούν τρεις κατηγορίες ισχύος: κάτω των 350 kW, μεταξύ 350 – 500 kW και άνω των 500 kW.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *