Κατηγορίες
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Οι νέες αποφάσεις της IRU για το εμβόλιο του Covid, τις συνθήκες εργασίας των οδικών μεταφορέων και την απανθρακοποίηση

Την καθιέρωση ενός ψηφιακού και παγκόσμιου πιστοποιητικού εμβολιασμού για τους επαγγελματίες οδηγούς, καθώς και ένα νέο “Πράσινο Σύμφωνο” που θα οδηγήσει στην απανθρακοποίηση των εμπορικών οδικών μεταφορών αποφάσισαν, μεταξύ άλλων, τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU) .

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Προ ημερών, τα μέλη της IRU συγκεντρώθηκαν -διαδικτυακά- για να συζητήσουν βασικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και να ψηφίσουν για τις νέες θέσεις πολιτικής της IRU.

Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα αφορούσαν τον αντίκτυπο του COVID-19 στους operators εμπορικών μεταφορών, την υιοθέτηση ενός παγκόσμιου “οδηγού” συμπεριφοράς και αντιμετώπισης των επαγγελματιών οδηγών, τους εμπορικούς διαδρόμους και την εφαρμογή του Πακέτου Κινητικότητας (Mobility Package) 1 στα πούλμαν.

Οι νέες θέσεις

Όπως επισημαίνεται, μεταξύ των νέων πολιτικών θέσεων που υιοθετήθηκαν ήταν το μείζον θέμα των εμβολιασμών COVID-19 στους οδηγούς απαιτώντας επείγουσα δράση από κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμούς για την καθιέρωση ενός ψηφιακού, παγκόσμιου και αμοιβαία αναγνωρισμένου πιστοποιητικού εμβολιασμού για τους επαγγελματίες οδηγούς οχημάτων.

Επίσης, αποφασίστηκε η υιοθέτηση ενός «Πράσινου Συμφώνου» που θα καθιστά τις εμπορικές οδικές μεταφορές πλήρως απαλλαγμένες από τον άνθρακα έως το 2050, Το Σύμφωνο αυτό θα βασίζεται στους εξής 5 πυλώνες: εναλλακτικά καύσιμα, Eco-trucks, μαζικές/συλλογικές επιβατικές μεταφορές, αποδοτικότητα οχημάτων και εκπαίδευση και παρακολούθηση οδηγών.

Το Σύμφωνο, το οποίο απορρέει από το όραμα της IRU το 2018 για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών, θα αναλάβει τον ρόλο του καθοδηγητή σε προκλήσεις αειφορίας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα και σε όλους τους τομείς που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τις οδικές μεταφορές σε τοπικό, εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.

Τα μέλη της IRU παρότρυναν επίσης τις κυβερνήσεις να εξαιρέσουν τα εμπορικά οχήματα από τους κανονισμούς πρόσβασης αστικών οχημάτων (UVAR), λαμβάνοντας υπόψη τον κεντρικό ρόλο τους σε όλα τα αστικά δίκτυα κινητικότητας και logistics.

Παγκόσμιος χάρτης μεταχείρισης των οδηγών

Επιπρόσθετα, η IRU παρουσίασε ένα νέο παγκόσμιο χάρτη για τη βελτίωση της μεταχείρισης και αντιμετώπισης των οδηγών σε χώρους παράδοσης/αποθηκευτικούς χώρους, ο οποίος θα παρουσιαστεί επίσημα σε συνεργασία με την Παγκόσμια Συμμαχία Μεταφορέων και τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές εντός του Μάϊου.

Ο χάρτης καθορίζει τις δεσμεύσεις από πλευράς φορτωτών, μεταφορέων και οδηγών για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *