Κατηγορίες
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο 1,2 δισ. ευρώ τα καθαρά αποτελέσματα α’ τριμήνου 2021 της Hapag-Lloyd. Ελαφρώς μειωμένος (2,6%) ο μεταφερόμενος όγκος εμπορευμάτων

Με κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) της τάξης των περίπου 1,6 δισ. ευρώ ολοκλήρωσε, το α’ τρίμηνο του 2021, η Hapag-Lloyd.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) ανήλθαν σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα του ναυτιλιακού ομίλου βελτιώθηκαν στα 1,2 δισ. ευρώ.

«Λόγω της υψηλής ζήτησης για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, έχουμε επωφεληθεί από τις καλύτερες τιμές ναύλων, ειδικά στην αγορά spot.

Επιπλέον, οι τιμές των καυσίμων ήταν χαμηλότερες σε σχέση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, ολοκληρώσαμε το α’ τρίμηνο με ένα πολύ θετικό οικονομικό αποτέλεσμα και ελπίζουμε συνολικά σε μια σταθερή αρχή για το έτος», σχολίασε ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag -Lloyd.

Αναλυτικότερα, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, τα έσοδα αυξήθηκαν στο τρίμηνο του 2021 κατά περίπου 33%, σε περίπου 4,1 δισ. ευρώ, εξαιτίας κυρίως του υψηλότερου μέσου ναύλου, ο οποίος αυξήθηκε κατά περίπου 38% φτάνοντας τα 1,509 δολ. / TEU (έναντι 1.094 δολ. / TEU το α’ τρίμηνο 2020).

Ωστόσο, λόγω της συμφόρησης που σχετίζεται με τη ζήτηση λιμενικών και εσωχώριων υποδομών σε αρκετά μέρη, καθώς και λόγω της έλλειψης ελεύθερων διαθέσιμων πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων, ο μεταφερόμενος όγκος ήταν ελαφρώς χαμηλότερος έναντι του ίδιου τριμήνου το 2020, σε περίπου 3 εκατ. TEU (1ο τρίμηνο 2020: περίπου 3,1 εκατ. TEU) ή -2,6%.

Από την άλλη πλευρά, κατά 27% περίπου χαμηλότερη ήταν η μέση τιμή καυσίμων, η οποία ανήλθε σε 384 δολ. ανά τόνο στο α’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2021 (Q1 2020: 523 δολ. ανά τόνο), είχε θετικό αντίκτυπο στα κέρδη.

Για το τρέχον οικονομικό έτος, η Hapag-Lloyd αναμένει ότι EBITDA και EBIT θα ξεπεράσουν το επίπεδο του προηγούμενου έτους, ενώ η θετική τάση κερδών είναι πιθανό να συνεχιστεί και το β’ τρίμηνο του 2021.

Ωστόσο, αυτή η πρόβλεψη εξακολουθεί να υπόκειται σε σημαντική αβεβαιότητα λόγω ορισμένων παραγόντων, όπως: η μεταβλητότητα των ναύλων άνω του μέσου όρου αυτή τη στιγμή, οι επιχειρησιακές προκλήσεις και η αδυναμία πρόβλεψης της μελλοντικής πορείας ή των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19.

Αισιοδοξία για το σύνολο του έτους, παρά την πρόκληση του Covid

Σύμφωνα με τον Rolf Habben Jansen: «Ενώ παραμένουμε αισιόδοξοι για το 2021 συνολικά, οι συνέπειες της πανδημίας COVID-19 και των εφοδιαστικών αλυσίδων εξακολουθούν να αποτελούν τεράστια πρόκληση για όλους τους συμμετέχοντες της αγοράς.

Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εξομαλύνουμε αυτό το δύσκολο περιβάλλον το συντομότερο δυνατό και να διαθέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη χωρητικότητα.

Θα διπλασιάσουμε επίσης τις προσπάθειές μας να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή ποιότητα εξυπηρέτησης στους πελάτες μας και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας για το 2023».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *