Κατηγορίες
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε άνοδο εσόδων και λειτουργικών κερδών προσβλέπει ο ΟΛΘ για το 2021

Περιορισμένη, αν όχι μηδενική θα είναι η επίδραση της πανδημίας του Covid – 19 στα μεγέθη του ΟΛΘ για το 2021, όπως αναφέρει ο Οργανισμός στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2020.

Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός

Μάλιστα, όπως υποστηρίζει ο ΟΛΘ, με τα έως σήμερα στοιχεία τα μεγέθη των ενοποιημένων πωλήσεων, των λειτουργικών κερδών EBITDA και της προ φόρων κερδοφορίας εκτιμάται ότι θα είναι βελτιωμένα σε σχέση με το 2020.

Πέρσι, ο κύκλος εργασιών του Οργανισμού αυξήθηκε από 68,9 εκατ. το 2019, σε 71,7 εκατ. το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 4%, κυρίως λόγω των αποτελεσμάτων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.

Επίσης, σημειώθηκε άνοδος της καθαρής κερδοφορίας κατά 22,1%, από 16,45 εκατ. το 2019, σε 20,10 εκατ. το 2020, με αποτέλεσμα το καθαρό περιθώριο κέρδους να διαμορφωθεί από 24% το 2019, σε 28% το 2020.

Η διεύρυνση της λεκάνης επιρροής του λιμένα

Σταθερή επιδίωξη του ΟΛΠ αποτελεί η μετατροπή του στην κύρια θαλάσσια πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων και πέραν αυτής και γι΄ αυτό προχωρά στην ίδρυση «χερσαίων λιμένων» σε γειτονικές χώρες.

Όπως αναφέρεται, αυτό συνεπάγεται τη βελτίωση της αξιοποίησης των υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων, την αύξηση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας του Οργανισμού, την επέκταση της δυναμικότητας του λιμένα, καθώς και την ανάπτυξη πρόσθετων τρόπων μεταφοράς.

Προκειμένου να υλοποιήσει αυτές τις προοπτικές, ο Οργανισμός στοχεύει στην εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων της Σύμβασης Παραχώρησης το συντομότερο δυνατό, εξασφαλίζοντας ότι:

-Υλοποιούνται οι αναγκαίες και απαιτούμενες επενδύσεις στην υποδομή, αυξάνοντας κυρίως την ικανότητα του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας πρόσθετες θέσεις αγκυροβολιάς, αυξάνοντας το θαλάσσιο βάθος για να εξυπηρετηθούν μεγαλύτερα πλοία και αυξάνοντας το μέγεθος της πλατείας του σταθμού,

-Υλοποιούνται επενδύσεις σε εξοπλισμό χειρισμού, για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και για τη βελτίωση της παραγωγικότητας της επιχείρησης που οδηγεί σε σχετική συντόμευση του χρόνου παραμονής των πλοίων στο λιμάνι.

Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για την επέκταση του 6ου προβλήτα.

Με την ολοκλήρωσή του, ο ΟΛΘ θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *